MÔJ KOŠÍK
Môj košík je prázdny

PODPORA

Informátor

Týždenný prehľad DIPOLu – TV a SAT TV, CCTV, WLAN
Nie. 15/2023 (10. apríla 2023)
Toto auto vie, čo je za zákrutou. Pokusy o vytvorenie autonómnych vozidiel nie sú ničím novým. V niektorých mestách v USA, Číne a Južnej Kórei už dokonca existujú komerčné služby, ktoré ich využívajú ako taxíky na prísne kontrolovanom základe. Stále však prebiehajú pokusy o zlepšenie takýchto riešení. Pred tromi rokmi bolo založené konzorcium pozostávajúce zo spoločností: Nissan, Hitachi Europe, Transport Research Laboratory a University of Nottingham. Pripravený projekt, ktorý sa už chýli ku koncu, sa zameral najmä na hľadanie spôsobov, ako využiť cestnú infraštruktúru, aby autonómne autá jazdili plynulejšie.
Nissan Leaf s nainštalovanými senzormi
Tu opísaný projekt využíva elektrický model Nissan Leaf, ktorý bol vybavený množstvom kamier, senzorov, počítačov a doplnkovej elektroniky. Systém je podporovaný sieťou cestných kamier, ktoré mu pomáhajú pri navigácii v hustej premávke. Kamery umožňujú vozidlu identifikovať potenciálne nebezpečenstvá v predstihu, skôr než ich zaznamenajú jeho vlastné senzory, a pomáhajú mu predvídať potenciálne problémy, čo mu umožňuje plynulejší pohyb po trase. Systém bol testovaný na cestách vo Woolwichi v juhovýchodnom Londýne v rámci projektu ServCity, ktorého cieľom je zlepšiť autonómnu technológiu pre rušné mestské ulice. Počas testov sa auto pohybovalo tak hladko, že sediac na zadnom sedadle bolo ľahké zabudnúť, že za volantom nesedí žiadny vodič. Použitý navádzací systém: presné 3D mapovanie, vysoko presné GPS, radar a Lidar, laserová metóda detekcie objektov.
Kľúčovým prvkom v projekte bolo využitie kamier z cestnej infraštruktúry na autonómnu jazdu, ktoré poskytujú údaje o situáciách a objektoch mimo dosahu senzorov vozidla, napríklad za zákrutou alebo veľkým vozidlom vpredu. Pomocou týchto údajov by autonómne vozidlo mohlo byť vopred „informované“, napríklad o inom zaparkovanom aute, ktoré prekáža v prechode, alebo o autobuse, ktorý vychádza zo zastávky. Vyvíjaná technológia má za cieľ vybudovať vzájomne závislý systém, v ktorom by sa autá nespoliehali len na vlastné senzory, ale získavali by široké spektrum informácií prostredníctvom komunikácie s okolím a dokonca aj medzi sebou navzájom.
Za posledné tri roky najazdili autá ServCity približne 1 600 míľ autonómne bez vážneho incidentu. Na každej trase bol však prítomný vodič, ktorý mohol v prípade potreby prevziať kontrolu nad vozidlom. Vzhľadom na to, že Woolwichské cesty sú veľmi rušné a nepredvídateľné – autobusy pretekajú proti taxíkom, dodávatelia zastavujú bez varovania a cyklisti sa tlačia cez hustú premávku, je to veľmi pôsobivý výsledok.
Pravdepodobne však uplynú roky, kým sa používanie plne autonómnych áut rozšíri kvôli potrebe pripraviť príslušnú infraštruktúru a vyvinúť 3D mapy s vysokým rozlíšením.
Kedy by sa mala použiť externá anténa pre LTE? Externá anténa by sa mala použiť, keď indikátor sily signálu na vašom mobilnom telefóne alebo modeme ukazuje nízku úroveň (menej ako -95 dBm , (menej ako 3 čiarky na 5-stupňovej stupnici).Takéto informácie nájdete takmer v každom smartfóne Ďalším dôvodom na použitie externej antény je, keď úroveň signálu veľmi kolíše – napríklad v dôsledku periodických odrazov alebo horšieho počasia podmienky.
ATK-LOG ALP LTE MIMO 2x2 anténa (800-3000MHz, 5m káble, SMA)
Anténa ATK-LOG ALP LTE MIMO 2x2 800-3000MHz A7054_5
Po prihlásení do riadiaceho panelu modemu je navyše možné skontrolovať, aké parametre má signál LTE siete prijímaný modemom. Dôležitým parametrom je RSRQ: (Reference Signal Received Quality) – miera kvality spojenia. Ak je tento parameter nad -15 dB, nie je potrebné inštalovať externú anténu, pod -16 dB by ste mali použiť externú anténu alebo zmeniť umiestnenie modemu.
Zosilnenie signálov DVB-T2 v (S)MATV systémoch. rozdiely. Zatiaľ čo v malých systémoch (s 5-20 zásuvkami) takýto rozdiel, hoci sa neodporúča, zvyčajne nie je problém, vo väčších, kde sa rozdiel úrovní na vstupe zvyšuje zmenou útlmu káblov spolu s frekvenciou, môže to spôsobiť stratu signálu v časti systému. Tento efekt je možné eliminovať použitím kanálových zosilňovačov. Úlohou zosilňovača je selektívne zosilniť jeden alebo v prípade príjmu digitálnych programov niekoľko televíznych kanálov. To znamená, že požadovaný kanál je zosilnený na najvyšší stupeň a ostatné sú zoslabené. Kanálový zosilňovač PA321TP R82516 TERRA sa často používa ako prvý stupeň zosilnenia signálu v SMATV systémoch.
Kanálový zosilňovač: PA321TP 2xVHF/UHF+FM TERRA s AGC – digitálne programovaný
Kanálový zosilňovač PA321TP R82516 TERRA.
Rozlišovacie vlastnosti:
  • 20 nezávislých ciest zosilňovača,
  • Počet vstupov: 3 (2xVHF/UHF+UHF+FM),
  • Zosilnenie dvadsiatich DVB-T/T2 multiplexov,
  • Diaľkové napájanie cez koaxiálny kábel alebo z priloženého 12 V DC adaptéra,
  • AGC – automatické vyrovnanie úrovne signálu pre všetky kanály až do 113 dBμV (pre 6 MUX),
  • Zosilnený frekvenčný rozsah 174...230/470...694 MHz (kanály 5-12/21-48),
  • Vysoký chybový pomer modulácie MER >=36 dB,
  • Selektivita 30 dB pri 1 MHz od hranice kanála – ultra selektívny filter SAW (Surface Acoustic Wave),
  • Nastavenie výstupnej úrovne 0...20 dB,
  • Digitálne softvérové zariadenie využívajúce akékoľvek mobilné zariadenie so systémom Android alebo počítač so systémom Windows,
  • Ochrana pred nežiaducimi signálmi (LTE, 5G),
  • Napájanie predzosilňovača 12 VDC max. 0,1 A,
  • Kryt vyrobený pod tlakom - odliatok.
Automatické sťahovanie záznamov z mobilného rekordéra cez WiFi sieť. Nahrávky sú uložené lokálne na diskoch DVR. Takéto disky majú obmedzenú kapacitu a drsné pracovné podmienky spôsobujú riziko poškodenia dátových nosičov. Je dobré pravidelne sťahovať údaje bez toho, aby ste museli presúvať disky. To je možné vykonať prostredníctvom rádiovej siete WiFi.
Mobilný rekordér Protect 218 M80218 má vstavaný 2,4 a 5 GHz dvojpásmový WiFi modul. Podporuje štandardy IEEE 802.11 a/b/g/n/ac. To umožňuje, aby sa nahrávky z DVR automaticky nahrávali na nahrávací server. Vozidlo sa po príchode do depa pripojí na WiFi sieť, kde beží služba záznamového servera (súčasťou je bezplatný softvér IVMS). Synchronizácia záznamu je automatická. Zariadenie je vybavené dvoma anténami, ktoré ďalej zvyšujú stabilitu a rýchlosť prenosu dát na server.
Praskajúce spoje? – Vykonajte kalibráciu. Ak sa spoj pretrhne pri odstraňovaní vlákna zo zváračky, s najväčšou pravdepodobnosťou to znamená, že elektrický oblúk vytvorený na jeho vytvorenie mal príliš malý výkon (príliš nízka teplota). Môže to byť aj dôsledok veľmi nízkej kvality vlákna, ale tento prípad je zriedkavý.
V takejto situácii je potrebné zváračku kalibrovať. Zváračka AI-9 L5875 nemá funkciu automatickej kalibrácie, na ktorú mnohí inštalatéri zabúdajú. Vždy pred začatím spájania je potrebné vykonať manuálnu kalibráciu. Ak tak neurobíte, môže to mať za následok zníženú trvanlivosť spojov, napriek dobrým prenosovým parametrom.
Vláknová optika hneď po zhotovení spoja.
Ak sa spoj pretrhne pri odstraňovaní vlákien zo spojky, mala by sa vykonať kalibrácia oblúka.
Kalibrácia zváračky optických vlákien zahŕňa úpravu výkonu a teploty generovaného oblúka podľa aktuálnych podmienok prostredia. Správne nastavený oblúk umožňuje robiť správne spoje z hľadiska útlmu aj pevnosti. Kalibráciu je preto potrebné vykonať vždy pred samotným spájaním – na začiatku práce alebo v prípade drasticky sa meniacich podmienok, napr. náhly pokles teploty v dôsledku spájania vo vnútri budovy a ďalšej práce vonku.
New products offered by DIPOL
Satelitný konvertor IDLP-WDB401 Wideband LO 10,41 GHz Inverto
IDLP-WDB401 Wideband LO 10,41 GHz Inverto A98233 je LNB používaný v multiswitch systémoch pracujúcich v širokopásmovej technológii. Je založený na jedinom lokálnom 10,41 GHz oscilátore poskytujúcom vynikajúci výkon v celom frekvenčnom rozsahu 290...2340 MHz. Na rozdiel od štandardných Quatro LNB má dva výstupy signálu (H/V polarizácia). Systém založený na jednom satelite vyžaduje iba dva satelitné káble z LNB do multiprepínača.
IP kamera DeepinView Hikvision iDS-2CD2A25G0/P-IZS(C) (2 Mpix, 2,8-12 mm MZ, 0,0005 lx, IR do 50 m, WDR(140dB), LPR, IP67, IK10)
DeepinView Hikvision iDS-2CD2A25G0/P-IZS(C) K05905 je profesionálna IP kamera série DeepinView Hikvision určená na identifikáciu poznávacích značiek LPR (License Plate Recognition) a parametrickú ochranu vo forme virtuálnej linky a oblasti narušenia. Ide o kameru novej generácie, v ktorej je funkcia rozpoznávania ŠPZ podporovaná algoritmom umelej inteligencie AI. ŠPZ sa identifikujú po tom, čo je objekt definovaný ako vozidlo, čo zefektívňuje proces. Kamera je vybavená 1/1,8” Progressive Scan CMOS snímačom, ktorý generuje obraz s rozlíšením až 2 MPix.
Univerzálny optický kábel ZW-NOTKtsdD / U-DQ(ZN)BH LSOH multimode 8G (8 vlákien OM3) 2,0 kN
Univerzálny optický kábel ZW-NOTKtsdD/U-DQ(ZN)BH LSOH s multimódovým režimom 12G L78108 možno použiť pre vnútorné aj vonkajšie pripojenia. Multimódové vlákna sú umiestnené v centrálnej trubici naplnenej gélom. Gél, ktorý vypĺňa trubicu, poskytuje ochrannú vrstvu pre optické vlákna, tlmí pohyb vlákien pri pohybe kábla a chráni vlákna pred poveternostnými vplyvmi. Sklenené vlákna použité v konštrukcii kábla sú určené na ochranu centrálnej trubice s optickými vláknami pred mechanickým poškodením a hlodavcami.
Oplatí sa prečítať
TV/SAT systém – multiprepínače MV-9xx TERRA. Pre viacgeneračné budovy, ktorých TV systém musí zabezpečiť príjem satelitných signálov z dvoch satelitov, DIPOL ponúka multiprepínačové riešenia TERRA net9. Ponúkané riešenie je veľmi populárne, okrem iného na britskom, nemeckom a austrálskom trhu. Pokročilé multiprepínače TERRA sú v Poľsku od roku 2004 stále vysoko uznávané ako riešenie pre veľké SMATV systémy. Kvalita vyhotovenia, stabilita parametrov veľmi nízka poruchovosť robí z týchto multiprepínačov produkt voľby aj tých najnáročnejších zákazníkov...> >>viac
Multiswitch systém s odbočkami pre dve satelitné pozície.
Sprievodca optickými káblami
 
PRIHLÁSENIE
Osoby so záujmom o týždenný informátor Informátora prosíme o zadanie e-mailu elektronickou poštou:
 
 
V PREDOŠLOM VYDANÍ
ARCHÍV INFORMÁTORA
VÝHODNÁ CENA
NOVINKY V KNIŽNICI
PREČÍTAJTE SI